درباره ترفند غیر حرفه ای برخی خوانندگان پاپ برای جذب هوادار
#درباره ترفند غیر حرفه ای برخی خوانندگان پاپ برای جذب هوادار
کاستها را به خاطر بیاورید. اگر هم با این واژه بیگانهاید به یاری گوگل با این ابزار موسیقایی چند دهه پیش آشنا شوید. با کمی عقبگرد متوجه خواهید شد که شکل عرضه موسیقی تغییرات زیادی داشته است؛ از صفحه گرامافون و کاستها تا سیدی و فلش و کمی بعدتر که شکل فیزیکی عرضه قطعههای موسیقی کم کم دارد رنگ میبازد. این تغییر در دیگر قسمتهای عرضه موسیقی هم حاکم بوده است و «دابسمش» جدیدترین دستآویز برخی خوانندههای پاپ است که به یک باره سر از دنیای موسیقی درآوردند و حال میخواهند با روشهای اینچنینی، شانس خود را برای داشتن مخاطب بیشتر امتحان کنند.
کافی است صفحه چند خواننده را در اینستاگرام دنبال کنید تا هر روز شاهد اجرای روش «دابسمش» باشید. در این روش، خوانندهها بعد از انتشار قطعههای جدید از دنبالکنندگان خود میخواهند با استفاده از این قطعهها، دابسمش بسازند و بفرستند تا این دابسمشها را به پاس حمایت از مخاطبانشان، در صفحه خود به اشتراک بگذارند. عمر این قدردانی البته به قاعده یک استوری 24 ساعته است و بعد از آن استوری، ماجرای این قدردانی تمام میشود؛ اما چیزهای دیگری باقی میماند و آن چیزی جز بیشتر دیده شدن این قطعهها نیست. حمید هیراد، پازل بند، ماکان بند، بهنام بانی، محسن ابراهیمزاده و…؛ تعداد خوانندههای استفاده کننده از این روش کم نیست. از طرف دیگر، دیده شدن در صفحه یک خواننده پاپ که از قضا دنبالکنندگان قابل توجهی دارد، نکتهای است که کمتر رهگذر شبکههای اجتماعی، به خصوص اینستاگرام، میتواند از آن چشم بپوشد. همین میشود که این بده و بستان، مُد رایج خوانندههای پاپ در فضای مجازی میشود، کاربران را تحت تاثیر خود قرار میدهد و این موج، موسیقی را با خود دورتر از آنچه باید باشد، میبرد و بی آن که بخواهیم با این موسیقیها هم سلیقه میشویم، همان را در دابسمشها لب میزنیم و میخوانیم، ورد زبانمان میشود و در این بین، فقط حواسمان به آنچه باید، نیست.