دانلود آهنگ فوق العاده زیبای استاد محمدعلی کریمخانی به نام آمدم ای شاه پناهم بده

دانلود-آهنگ-محمدعلی-کریمخانی-آمدم-ای-شاه-پناهم-بده

Download Music MohammadAli KarimKhani Called Amadam Ey Shah Panaham Bede

#استاد محمدعلی کریمخانی#آمدم ای شاه پناهم بده

«آمدم ای شاه پناهم بده»

در ایران کمتر کسی است که تصنیف معروف و دلنشین «آمده ام ای شاه…» را نشنیده باشد این شاهکار آوازی و هنری را استاد محمد علی کریم خانی خوانده است. او متولد 1329 از قزوین و یکی از مداحان و مراثی سرایان معروفی است که علاوه بر آهنگ «آمده ام ای شاه پناهم بده…» ابتهال«حبّ الحسین» و مداحی معروف«حسین آرام جانم» را نیز خوانده است.

استاد کریم خانی ماجرای خلق اثر ماندگار «آمده ام ای شاه…» را این‌گونه نقل می‌کند:

من آن اشعار را با بغض خواندم. از ساعت 8تا10شب هر چه می خواندم درست در نمی آمد تا اینکه قبل از آخرین اجرا من دیگر خواندن را رها کردم . ده دقیقه نشستم تمرکز کردم و با وجودی که گریه ام گرفته بود جلوی گریه ام را گرفتم . به عظیمی نژاد گفتم این دیگر آخرین اجرای من است . وقتی برای اجرا آمدم بغض گلویم را گرفته بود. ناامید شده بودم و فکر می کردم این بار هم اجرای خوبی نخواهد شد. با صدای گرفته و بغض آلود و ناامیدانه آخرین بار این اشعار را خواندم که آریا گفت خوب است.

من فکر می کنم این کار کاری قدسی و الهی بود و خود حضرت می خواست که این مداحی ماندگار و جاودانه شود . باورتان نمی شود ولی بعد از آن ماجرا من هر چه تلاش کردم دیگر نتوانستم اجرای خودم را تکرار کنم. آن اجرا برای خود من تکرار ناشدنی شده است. چون در آن لحظه ها خود حضرت رضا (ع) نظر کرده بود . خودش مهندسی کرده بود و داده بود دست آدم ناشی مثل من و من فقط اجرا کننده این اشعار بودم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *