خلاصه خبر : آلبوم ملک جمشید منتشر شد ، اما نه آنگونه که می خواستم در سرزمین و میهنم ایران ، بلکه درکشوری دیگر و برای جهانیان…

آلبوم ملک جمشید منتشر شد ، اما نه آنگونه که می خواستم در سرزمین و میهنم ایران ، بلکه درکشوری دیگر و برای جهانیان
گزارشی کوتاه به پیشگاه مردم آگاه ، بزرگوار و نجیب ایران زمین .
آلبوم ملک جمشید با وجود داشتن مجوز شعر و موسیقی ، از آغاز کار دولت پیشین ، به شیوه سلیقه ای بمدت هشت سال از پخش آن جلوگیری شد ، و در پی آن در معاونت هنری دولت تازه ، پس از گرفتن مجوز شعر و موسیقی برای بار دوم و بازسازی آن در استودیو ، تا کنون مدت سه سال است که با بهانه گیری های گوناگون از پخش آن جلوگیری شده است .
از سوی دیگر ، همانگونه که معاونت هنری وزارت ارشاد نیز آگاه می باشد ، سه سال از درخواست پخش همین آلبوم ( ملک جمشید ) ازسوی یک کمپانی پژوهشی آمریکایی (Now-Again Records) برای پخش در جهان « بجز ایران » ، درجایگاه یک آلبوم جهانی با شعر پارسی که برای نخستین بار نام ایران را در گستره موسیقی روز جهان مطرح می سازد ، می گذرد . از آنجا که من همواره در اندیشه آن بوده ام که آثار هنری ام ، بدست صاحبان اصلی اش یعنی مردم ایران برسد از کمپانی یاد شده درخواست کردم برای همزمانی پخش آلبوم درایران وجهان تا گرفتن مجوزپخش درایران ، کار را به تعویق بیاندارد . اما سرانجام وقت کشی های اداری بدون قید زمان معاونت هنری یعنی ارایه ندادن هر گونه پاسخ رسمی تا کنون ، گریبانگیر این کمپانی آمریکایی هم شد و مدیریت و دست اندرکاران آن پس از سه سال انتظاربیهوده ، با بهت وحیرت هنوز چشم به راه صدور مجوز آلبوم درایران هستند !
هر چند که در ۳۷ سالی که به پشت سرنهاده ایم ، ۲۷ سال ممنوعیت های گوناگون هنری را با شکیبایی و ایستادگی گذرانده ام ، اما بر پایه وظیفه ای ملی وهنری که همواره بر دوش خود احساس می کنم ، برای ثبت و حفظ این دست آورد مهم فرهنگی که نام ایران را برای نخستین باردر رسانه های موسیقی روز جهانی مطرح می سازد ، ناگریز و نا گزیر « با پوزش از پیشگاه مردم فرهیخته وگرانمایه ایران » آلبوم ملک جمشید و درپی آن دیگر آثارموسیقی خود را در خارج از ایران و به شیوه ای جهانی منتشر خواهم کرد ، به هر روی آلبوم ملک جمشید منتشر شد ، اما نه آنگونه که می خواستم در سرزمین و میهنم ایران ، بلکه درکشوری دیگر و برای جهانیان . با آرزوی پیروزی و سربلندی برای سرزمینم ایران و هم میهنانم که همواره مهرشان را در دل دارم .
کوروش یغمایی
خرداد ۱۳۹۵

امتیاز موزیک

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *