رامین جوادی” آهنگساز ایرانی برای ساخت موسیقی

متن سریال “بازی تخت و تاج” (گات) برنده جایزه “امی” شد.

+ دانلود موزیک متن سریال بازی تخت و تاج

z8suynq2nfjz-740x562

#رامین جوادی# بازی تخت و تاج

رامین جوادی” آهنگساز آلمانی ایرانی برای ساخت موسیقی متن سریال “بازی تخت و تاج” (گات) برنده جایزه “امی” شد.

این دومین جایزه امیِ رامین جوادی‌ست، پارسال نیز برای موزیک متن همین سریال برنده همین جایزه شده بود.

photo_2019-09-16_13-46-06

مطمئن هستم که با سریال بازی تاج و تخت یا Game of Thrones آشنا هستید، سریال پرطرفدار و بسیار مشهور شبکه اچ‌بی‌او که با اقتباس از داستان‌های فانتزی ترانه یخ و آتش نوشته جرج آر. آر. مارتین ساخته شده‌است. فصل هشتم و پایانی این سریال که همه‌ی خوره‌های سریال مثل من منتظر آن هستند فروردین یا اردیبهشت سال آبنده پخش خواهد شد. یکی از نقاط قوت این سریال پربیننده موسیقی بسیار زیبای آن است که ساخته‌ی رامین جوادی آهنگساز آلمانی ایرانی تبار است که ساخت موسیقی همه‌ی فصل‌های این سریال برعهده داشته است.

رامین جوادی جوادی موسیقی فصل اول سریال را حدوداً ده هفته قبل از پخش اولین قسمت آماده کرد و موسیقی فوق العاده قوی و شایسته‌ی نخستین فصل، همکاری او را برای ادامه‌ی سریال تضمین کرد. سنگ بنای موفقیت جوادی در موسیقی مجموعه بازی تاج و تخت را می‌توان موسیقی تیراژ آغازین سریال دانست. اثری درخور و باشکوه که به سرعت مورد استقبال قرار گرفت و همراه با تیتراژ فوق العاده سریال یکی از بهترین‌ آغاز‌های تاریخ تلویزیون را برای یکی از ماندگارترین و محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون رقم زدند. جوادی با موسیقی تم و آغازین سریال فرار از زندان قبلاً خود را ثابت کرده بود ولی موسیقی تم بازی تاج و تخت بدون شک بهترین و مهم‌ترین اثر اوست، اثری که جز پرشنونده‌ترین و محبوب‌ترین ساندترک‌های تاریخ است.

موسیقی جوادی بهترین شروعی است که می‌تواند برای این سریال وجود داشته باشد، با آن افکت‌های صدا و گرافیک فوق العاده که در واقع سفری کوتاه به هفت اقلیم است، بعد از تمام شدن تیتراژ شما به دنیای ترانه یخ و آتش و وستروس پرتاب شده‌اید. این موسیقی حماسی به قدری گیرا، جذاب و زیبا است که حتی افرادی که نام Game of Thrones هم به گوش آن‌ها نخورده به موسیقی و یا سریال جذب می‌شوند. ساز اصلی این تم فوق العاده ویولنسل است که به نحو احسن حس دنیای تیره و تار و پیچیده سریال را منتقل می‌کند، دیگر سازهای زهی و کوبه‌ای هم به خوبی این تم را پیش می‌برند و چاشنی حماسه را به آن اضافه می‌کنند. به نظر می‌رسد که موسیقی تم سریال از یک ترانه‌ی یخ و آتش الهام گرفته شده‌ باشد. در کل باید خیلی عجله داشته باشید که قبل از دیدن هر قسمت، تیتراژ و موسیقی آن را رد کنید یا حداقل به احتمال زیاد دلتان می‌خواهد هر چند وقت آن را کامل تماشا کنید. این را هم بدانید تیتراژ سریال با توجه به اتفاقات داستان دچار تغییراتی می‌شود که اگر دقت کنید متوجه این تغییرات خواهید شد.

Game of Thrones موسیقی تیراژ آغازین سریال بازی تاج و تخت شاهکار رامین جوادی
در همین حد گیرا و جوگیر

از این تم به صورت رسمی و غیر رسمی در رویدادها، مراسم‌ها، برنامه‌ها، تبلیغات، نماهنگ‌ها و تولیدات دیگر بسیار استفاده شده‌ و می‌شود. این موسیقی ریمیکس‌، بازسازی و اجراهای بسیار زیادی هم دارد که ممکن است آن‌ها شنیده باشید. نسخه‌ای در این نوشته می‌شنوید و دانلود می‌کنید از آلبوم فصل ششم سریال انتخاب شده، پس از آن هم می‌توانید تیتراژ آغازین بازی تاج و تخت را تماشا کنید. بین اجراهای زنده من منتظر ویدئوی رسمی اجرای این آهنگ در Game of Thrones Live Concert Experience با رهبری رامین جوادی هستم و سعی می‌کنم تا آن را به این پست اضافه کنم. همچنین آهنگ فوق العاده Light of the Seven از موسیقی فصل ششم که جز بهترین‌های کل این مجموعه است را در موزیک گیک از دست ندهید.

Game of Thrones موسیقی تیراژ آغازین سریال بازی تاج و تخت شاهکار رامین جوادی
وقتی که موسیقی تیتراژ Game of Thrones رو می‌شنوم…

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *